Otobanın Ortasında Benzin Biterse..

25 Kasım 2010 Perşembe § 0

Gecenin 3'ünde otobanın ortasında arabanızın benzini biterse nasıl hissedersiniz? O an neler hissedileceğini bizzat yaşadım. İnşallah sizler o hisseri yaşamazsınız...

2009 yazında İstanbul'a arkadaşın yanına gitmiştim. 10 gün boyunda İstanbul'un altını üstüne getirdim, muhabbetlerini özlediğim arkadaşları ziyaret ettim. -Bunlardan biri thebiglebowski'ydi. Bu 10 gün içerisinde çok eğlenmiş olacağım ki dönüşte resmen eziyet çektim..

Dönüş biletimi alacağım gün kaldığım arkadaşın amcası arkadaşı ziyarete gelmişti. Arkadaş bana "amcam bu akşam evine gidecek. İstersen otobüsle gitme, amcamla git" dedi. Arabayla gitmek hem rahat hem de hızlı olacağı için kabul ettim. O gün iyi bir yemek yedikten ve kız kulesi manzarasında çaylarımızı içtikten sonra yola çıktık. -Şimdi düşününce çıkmak olaydık diyorum..-

Arabada arkadaşın kuzeni de vardı. Üçümüz gayet güzel muhabbet ederken arabanın benzin ışığı yandı. Amca bize bakıp "Benzin ışığı yandı birazdan benzin alırız" dedi. Yeğeni de " Amca babamla başınıza geldiği gibi arabanın benzini bitmesin mi?" dedi. Epey üldük buna. Gülmekte de haklıydık otobanda o kadar benzin istasyonu var, benzin almamak mümkün mü?

Biz hızla yola devam ederken sırayla benzin istasyonları beliriyordu üşendiğimizden "Bir sonrakindan alalım" dedik. Sırayla istasyonları geçiyorduk bir yandan da arkadaşın kuzeni amcasıyla babasına olduğu gibi bize de olmasın diyip gülüyordu. Yolda son sürat giderken bir benzinci daha belirdi, biz yine sonrakinden alalım dedik ve asrın hatalarından birini yapmış olduk. Benzinciyi hızla geçtikten sonra araba teklemeye başladı. Sağa çekip yeniden çalıştırıp devam ettik. Bir kaç tekleme daha yaptı,.. Görünürlerde benzinci yok.. 30-40 km araba tekliy etekliye gititk. En sonunda benzin istasyonuna 5 km tabelasını gördük. Atalarımızın "Dereyi görmeden paçaları sıvama" sözünü unutup sevindirik olduk..

Araba iyice güçten düşmeye başladı bize dua ediyoruz "Allah'ın benzinciye kadar gidelim" diye.. Dualarımız kabul olmadı ve benzin istasyonuna 1300m var tabelasının tam önünde araba durdu. Arabayı çalıştırmayı deniyoruz deniyoruz çalışmıyor. İnat etti önündeki benzinciye kadar gitmeyecek. Arkadaşın kuzeni ile arabadan indik benzinciye kadar yürüyüp benzin alıp dönelim dedik. Elimizde var 2,5 lt kola şişesi.

Biz yandan yürüyorum bir yandan da otostop çekiyorum. Kimse durmuyor. -Alayına sövdüm- Yarım saat içinde benzini alıp geri döndük. Benzini depoya boşalttık ama araba yine çalışmıyor. Servisi aradık. Konuştuğumuz kişiye derdimizi anlattıktan sonra demez mi "Araba çalışması için en az 6-7 lt benzin olması lazım". Yüzümüzde bir ifade vardı görmeniz lazımdı. Bir yandan benzinciye bakıyorum bir yandan da arabaya...

Bu sefer benzin almaya gideceğimize arabayı isterek götürelim dedik. 40-45 dk'da benzinciye vardık. Ben kendimi direk arabanın içine açtım. Başımın altına bir yastık koydum, plaj havlumu da üstüme battaniye niyetine serdim..

Depo doldu, arabayı çalıştırmayı denediler, araba yine çalışmadı. Hava yapmış. Uğraş uğraş çalışmıyor. Havayı amaya çalışıyorlar yine olmuyor. En sonunda servisi aradık servis gelip yaptı...

Ben arabanın içinde yatarken babam aradı "Kardeşin yolda olduğunu söyledi, geliyor musun?" "Geliyorum ama siz yatın" dedim. Bunu neden yazdın derseniz evdekiler döneceğimi bilmiyordular. Sadece kardeşime demiştim o da gece kapıyı açsın diye. Gece kardeşim beni beklerken babam yat demiş, bu yatmam demiş. Tartışmaya başlamışlar onun üzerine kardeşim "abin geliyor" demiş. Babam da inanmayıp beni aramış..

Eve vardığımda saat 07:00-07:30 arası birşeydi. Yorgunluktan bitap düşmüştüm. Sanki o kadar yolu arabayla değil de yürüyerek gelmiştim..

Siz siz olun sakın benzin almaya üşenmeyin. Yoksa bizim gibi sürünürsünüz..

What's this?

You are currently reading Otobanın Ortasında Benzin Biterse.. at Kendi Haline Karalamaca...

meta

§ Leave a Reply