Erkekler Ve Küfür

11 Kasım 2010 Perşembe § 2

İlk Yazı'da küfür konusuna değinirken aklıma bu konu geldi. Yazmazsam olmaz..

*

Can Yücel ne demişti küfür hakkında: "
Küfür, burjuvazinin ağzında bir lağım çukurudur. Küfür, işçi sınıfının ağzında bir çiçektir."

Gerçekten de böyle midir? Türk insanı özellikle erkekleri çok küfür eder. En çok da "koyarlar". Çok küfür etmemizin sebebi rahatlamak mı, yoksa çevrenin etkisinden ağız alışkanlığı mıdır? Bence her ikisi de.

Küfür etmek küçüklükten gelen alışkanlık olmuş durumda. Kendimi düşünüyorum da küçükkem amma da küfür ediyormuşum. Hatta bir gün arkadaşla küfürleşirken sıra ona geçtiğinde sağlam sövmüştü, annem duymuştu annesine şikayet etmişti :) Arkadaşlarla dışarıda oynadığımız günler küfürlerle geçiyorken bir gün kendi kendime "Çok küfür ediyorsun Asi, buna dur demen lazım" dediğimi hatırlıyorum. Bunu uyguladığımı da. O karardan beridir dışarıda pek küfür etmem. Kendi kendime kaldığımda ise çok söverim :)

Küfür edilirken olan annelere ve ebelere oluyor. Düşünsenize 9 ay çilelere katlanıp dünyaya bir insan getiriyorsunuz, yaptığı hatalardan dolayı size bin bir çeşit küfür ediliyor. Çok kötü bir durum. İnsanımızın buna dikkat edip küfür ederken direk küfür ettiği kişiye küfür etmesi lazım. Annelerimizin, ebelerimizin suçu ne? Hiç küfür etmemeleri lazım diye direk uyarı yapmam lazımdı ama buna kimse uymayacağı için boşuna nefes harcamaya gerek yok.

Yukarıda dediğim gibi dışarıda pek küfür etmem. Özellikle bulunduğum ortamda bayan varsa kesinlikle etmem. Bugüne kadar 2 kez bayanın yanında küfür ettim. İkincisinde yerin dibine girmiştim. Hatırladıkça utanırım.. Ama gelin görün ki arkadaş ortamı olursa kim tutar beni. Daha doğrusu bizi :) Küfür artık arkadaş ortamında birbirimizi sevdiğimizi gösteren hitap şekli olmuş farkımızda olmadan. Arkadaşların evine giriyorum daha kapıyı açar açmaz başlıyoruz birbirimize sövmeye. Çok severiz birbirimizi hem de çok :)

Bir gün bu arkadaşlara dedim ki "Çok küfür ediyoruz, buna dur demek lazım. Her küfür ettiğimizde bulunduğumuz ortamda bulunan tüm tanıdıklarımıza çay ısmarlayacağız" herkes kabul etti. Gelin görün ki uygulama 3. günü bile tamamlayamadı. Arkadaşlardan biri o kadar bunaldı ki parasıyla değil mi diyip içindekileri bir bir dökmüştü...

Madem küfürlü anılara başladım maç izlerken olanları anlatmazsam olmaz. Bizim apartman komple aynı takımı tutar. Tuttuğumuz takımın maçı olduğu zaman maç saattinde hangi daireye girersem gireyim kesin maç izleniyordur. Ben de genellikle amcamlara giderim. Bir gün orda maç izliyorum takım kötü. Kuzen babasının yanında sövemiyor pek. Bana dedi ki gel size geçelim. Bizde de babam tekti. Daha tv karşısına geçtik ki kim tutar benim kuzeni. Başladılar babamla karşılıklı sövmeye. O hakemin yerinde olmak istemezdim o gün..

Bir gün de bir taksiye binmiştik. Adamın 2 kelimesinden biri "koymak"tı. İndikten sonra arkadaşlardan birine dönüp "Senden de beteri varmış" demiştim. Bunu deme sebebim ise arkadaş da çok fazla "koyar"dı. Hala daha "koyuyor" orası ayrı..

Anılara fazla dalmadan konuyu toparlamaya çalışayım. Küfür etmek artık erkeklerin bir parçası olmuş gibi birşey. Nasıl bir kıza "Seni Seviyorum" diyorsalar bir başkasına da "A.. koyayım" diyorlar.

Küfür etmek bazen bizleri çok rahatlasa da abartmamak lazım. Hatta hiç etmemek lazım :)

What's this?

You are currently reading Erkekler Ve Küfür at Kendi Haline Karalamaca...

meta

§ 2 Response to “Erkekler Ve Küfür”

§ Leave a Reply